דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נקודות שילוב בין החינוך הפורמלי לבלתי פורמלי 

מאת    [ 30/09/2010 ]

מילים במאמר: 329   [ נצפה 4386 פעמים ]

 

לאחר החגים נחזור במרץ אל ספסל הלימודים ובהזדמנות זו ברצוני להביא מספר נקודות בנוגע לשילוב בין החינוך הפורמלי לחינוך הבלתי פורמלי. יישום נקודות אלו יאפשרו לנו להגיע להגיע לחינוך ערכי טוב ושלם. בדרך זו נוכל להשיג יחד מספר יעדים נוספים כגון שילוב מערכות, שימוש אופטימלי במתקני החינוך, זמינות מקצועית בכל התחומים, יעילות, מימוש תפישת "הילד במרכז" ועוד.

מאת:ישראל זינגר


1. חזון החינוך אשר בו ראיה הוליסטית ורציפה של החינוך הפורמלי בבתי-הספר יחד עם החינוך הבלתי פורמלי בשעות הפנאי.


2. הפעילויות בתחום החינוך הבלתי פורמלי יכולות לספק צרכים חברתיים, ערכיים וקהילתיים מגוונים בהעניקן לתלמידים מסגרות נוספות לביטוי עצמי.


3. שילוב של פעילויות בלתי פורמליות ופורמליות בחינוך מוצאות את ביטוין במספר אופנים כדוגמת:


בית הספר כמוקד חינוכי-חברתי המספק שירותים חינוכיים לקהילה גם מעבר ליום הלימודים.
פעולות העשרה לתלמידי בתי הספר בתוך יום הלימודים ואחריו.
חיזוק החינוך הבלתי פורמאלי וביסוס הקשר עם בית הספר.
חיזוק המחויבות הקהילתית לפעילות הנוער.


4. לראייתי, אחת המטרות היא יצירת חיבורים, קשרים ורצפים בין המערכת הפורמלית והבלתי פורמלית .
 
5. מי היא אוכלוסית היעד? תלמידים במסגרת הגנים ובתי הספר, בני נוער ביישוב, הורים, מנהיגויות נוער , ועדי הורים, מחנכים, מורים, אנשי ציבור ברשות , צוות מתנ'ס ועוד.
 
6. בנוסף, אני חושב שיש לקיים יישות אחת לחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי, הנובעת מהתפיסה הרעיונית – חינוך אחד מלווה את הילד מגיל אפס ועד גיל 18 במהלך כל שעות היום.
 
לסיכום, כפי שציינתי היתרונות:
אחידות המסר החינוכי תאפשר חינוך ערכי טוב ושלם, תוך ראיה הוליסטית של הילד / נער , איגום משאבים ( כספיים ואחרים ), שימוש אפקטיבי במתקנים, אימוץ תפיסת חינוך רוחבית , זמינות , מקצועיות בכל התחומים , יעילות , שיתוף פעולה בין הגורמים השונים במערכת , מימוש התפיסה של ' הילד במרכז ' . יצירת שקיפות בין המערכות , שיתוף בידע ובזרימת מידע , שליטה מרכזית בנעשה בשטח.
 
הכותב הוא ישראל זינגר נשוי לחגית, אב לרן, גלית וניצן. משנת 2003 מכהן כחבר מועצת העיר רמת-גן. במשך 18 ניהל את בית הספר התיכון "בליך". למידע נוסף על פעילות ישראל זינגר ניתן לקרוא באתר האינטרנט: www.israelzinger.co.il

אודות ישראל זינגריליד רומניה,. נשוי לחגית, אב לרן, גלית וניצן.משנת 2003 מכהן כחבר מועצת העיר רמת-גן.במשך 18 מנהל את בית הספר התיכון "בליך". 2007 - מנהל פדגוגי של הפרויקט הארצי של משרד החינוך לשיפור הבגרויות. 2006 - מנהל מכללת רעננה.2006 - דירקטור בחברת התקשורת הבינלאומית XFONE.2005 - חבר הנהלת המכללה לביטחון לאומי לנוער.2005 - ניהול כולל של אליפות העולם לנבחרות שחמט (מונדיאל השחמט) , באר-שבע.2004 - חבר הנהלת אופק 2000, המועצה הציבורית להכוונת מקצועות העתיד בישראל.2004 - יועץ ועדת החינוך של הכנסת.2004 - מנחה בפיסיקה באוניברסיטה הפתוחה.2003 - חבר מועצת העיר רמת-גן וחבר בוועדות העירוניות - חינוך, כספים, שלום הילד ושימור.1998 - מייסד ויו'ר אגודת הכדורסל נשים מכבי בליך-רמת חן ופרויקט הילדות העירוני.1992 - עוזר למנהל אגף החינוך ברמת-גן בנושאי פרויקטים חינוכיים. 1991 - דירקטור בחברת Rada.1985 - מנהל בית הספר התיכון בליך ברמת-גן במשך 18 שנה. 1984 - סגן-מנהל בית הספר התיכון בן-צבי בקרית-אונו.1978 - תואר שני בפיסיקה גרעינית(חלקיקים אלמנטריים), אוניברסיטת תל-אביב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב